Valmennukset - johtakee.fi

ARKI KUNTOON

JOHTAKEEN VALMENNUKSET

Tavoitteena aito muutos arkeen, innostusta ja työkaluja asioiden kehittämiseen sekä uudenlaisia toimintatapoja paremman johtamisen, vuorovaikutuksen, työhyvinvoinnin tai asiakaspalvelun tueksi? Johtakeen yrityskohtaiset 3-9 kk mittaiset valmennuskokonaisuudet varmistavat, että saatte tunneälyllä tulosta.

Valmennusten toteuttaminen käytännössä

Muutos vaatii aikaa ja monipuolista tarkastelua, jonka vuoksi on tärkeää ottaa koko työyhteisön mukaan valmennukseen. Johtakeen valmennuskokonaisuudet ovatkin tyypillisesti 3-9 kk mittaisia.

Tarkempi kokonaisuus suunnitellaan yhdessä valmennuksen tilaajan kanssa, jotta sisältö sopii juuri teille. Toimintani keskiössä on arkijohtamisen malli ja tunneäly, jotka varmistavat, että muutokset eivät jää vain puheen tasolle vaan aidosti jalkautuvat yrityksen tai organisaation jokapäiväiseen arkeen.

Valmennustyylini on osallistava, kannustava ja käytännönläheinen, johon mahtuu myös iloa ja huumoria. Pidemmissä valmennuksissa erityisen tärkeää on dialoginen valmennustyyli, jolloin yhteiselle ajattelulle, muutoksen tekemiselle ja selkeän suunnan löytämiselle on riittävästi tilaa. Ulkopuolisena fasilitoijana ja valmentajana pystyn varmistamaan, että ryhmässä jokainen pääsee ääneen, erilaiset mielipiteet ja näkökulmat otetaan huomioon ja yhteiset päämäärät saavutetaan. Valmennuskokonaisuus suunnitellaan jokaisen kanssa yksilöllisesti, mutta se sisältää tyypillisesti useampia valmennuskertoja sekä esihenkilöille / johdolle että työyhteisölle – yksin ja yhdessä. Erilaiset valmennusmateriaalit ja tehtävät ovat saatavilla verkkovalmennusympäristössä ja lisäksi erilaiset välikyselyt varmistavat, että tavoitteisiin päästään.

Valmennukset voidaan toteuttaa joko lähitoteutuksena tai etäyhteyksien välityksellä.

Kaiken takana on Arkijohtamisen malli

Elämä on suurimmilta osin arkea ja niin on myös työelämä. Kehittämäni Arkijohtamisen malli on syntynyt esihenkilötyökokemuksen sekä johtamisesta tehtyjen tutkimusten, havaintojen ja keskustelujen pohjalta. Malli tarjoaa tukea päivittäiseen johtamiseen erittelemällä osa-alueet, joihin tulisi päivittäin kiinnittää huomiota (yksilö, ryhmä, toiminnot ja osaaminen). Konkreettinen malli tarjoaa tukea myös vuorovaikutuksen rakentamiseen tunneälyn ja tilannetajun kautta.

Arkijohtamisen työkalut ovat niitä tapoja joilla asioita käsitellään ja hoidetaan päivittäin. Työkaluja on yhdeksän ja niitä hyödynnetään tunneälyn sekä tilannetajun kautta. Päivittäisessä esimiestyössä on monta osaa ja työkalua joita tulee käyttää. Johtakeen valmennukset, koulutukset ja puheenvuorot antavat käytännönläheisiä vinkkejä ja työkaluja, joiden avulla sinäkin teet jokapäiväisestä arjesta helpompaa, toimivampaa ja tuloksellisempaa.

Valmennukset esihenkilötyön ja johtamisen kehittämiseen

Auta esihenkilöitäsi onnistumaan työssään! Pidemmät valmennukset voivat tarjota esihenkilöille ja johtajille valintasi mukaan valmennusta esimerkiksi seuraavista:

  • esihenkilön itsetuntemus,
  • tunneäly ja tilannetaju johtamisessa,
  • yksilön ja ryhmän johtaminen,
  • toiminnot ja osaaminen kuntoon,
  • arkijohtamisen työkalut
  • työhyvinvointi, turvallisuus & ergonomia,
  • perehdytä oikein – mahdollista onnistuminen

Valmennukset lisäävät esihenkilöiden ja johdon ymmärrystä omasta roolista ja sen vaikutuksesta koko työyhteisöön. Tunneälyn ja vuorovaikutuksen avulla johtaminen ja esihenkilötyö helpottuu ja sujuvoituu.

Valmennukset toimivan työyhteisön kehittämiseen

Hyvä yrityskulttuuri, vuorovaikutus ja me-henki eivät synny itsestään! Työyhteisön osalta valmennus-kokonaisuudet voivat sisältää esimerkiksi seuraavaa:

  • työhyvinvointi, turvallisuus & ergonomia
  • tunneälykäs työyhteisö
  • vuorovaikutuksen ja viestinnän kehittäminen
  • haastavat tilanteet haltuun
  • työyhteisötaidot ja tunneälykäs työyhteisö

Johtakeen valmennuksissa kaikki pääsevät osallistumaan ja tulevat nähdyksi. Valmennuspäivät ovat luottamuksellinen ja turvallinen tila jakaa ajatuksia, keskustella mahdollisista haasteista ja etsiä niihin toimivia ratkaisuja ulkopuolisen valmentajan avulla.

Valmennukset tunneälykkään asiakaspalvelun kehittämiseen

Tunneälyllä parempaa asiakaspalvelua! Laajempiin valmennuksiin voidaan sisällyttää valmennusta myös tunneälykkään asiakaspalvelun toteuttamiseen esimerkiksi seuraavien teemojen parissa:

  • tunneälykäs asiakaspalvelu
  • asiakaskokemus, asiakasymmärrys ja asiakastyytyväisyys
  • tunnetaidot asiakaspalvelijan tukena
  • hyvän työilmapiirin ja me-hengen luominen

Työntekijäkokemus vaikuttaa myös asiakaskokemukseen. Kun työyhteisöllä on selkeät säännöt, yhteiset näkemykset ja tavoitteet laadukkaiden asiakaskokemusten luomiseen, näkyy se positiivisesti myös asiakaspalvelussa ja sitä kautta siinä, että tyytyväiset asiakkaat tulevat teille myös uudelleen.

Hei, olen Tea Klinga!

Tunneälykkyyden ja vuorovaikutuksen puolestapuhuja, valmentaja ja Johtakee Oy:n yrittäjä. Kokemukseni johtamisesta ja työskentelystä erilaisissa yhteisöissä, opiskelun tuoma tieto, tutkittuun tietoon tutustuminen, työsuojelutyön kokemukset, havainnot ja arkiset keskustelut ovat lisänneet uskoani tunneälyn ja tuloksellisuuden yhteyteen. Näistä ajatuksista on syntynyt Johtakee Oy:n tunneälykkään arkijohtamisen malli ja sen työkalut, joita hyödynnän työssäni valmennuksissa ja koulutuksissa.

Koen iloa ja merkityksellisyyttä kun voin työlläni auttaa muita onnistumaan, oivaltamaan ja voimaan paremmin työssään. Kun etsit aidosti innostavaa, osallistavaa, käytännönläheistä ja tunneälykästä valmentajaa, ota yhteyttä niin jutellaan ja tutustutaan lisää!

Asiakkailta kuultua

”Tea tuli auttamaan erityisesti minua, esimiestä, mutta myös koko työryhmää vuorovaikutukseen liittyvissä haasteissa, henkilökunnan pinttyneissä tavoissa kommunikoida, joista piti päästä eteenpäin ja osaltaan jopa unohtaa. Jo tilanteemme alkukartoitusta tehdessä Tean kanssa keskustelu oli luontevaa. Olimme mielestäni hyvin pian samalla aaltopituudella ja minulle tuli tunne, että ”tuo nainen tietää juuri, mistä minä puhun!”

Tean oma esimieskokemus kuulsi selkeästi hänen puheidensa taustalla. Tea oli hyvin läsnä ja kuunteli, teki tarkentavia kysymyksiä, kertoi omia kokemuksia, ja teki heti ehdotuksia, miten lähtisi käsittelemään meidän porukan tilannetta. Nämä ehdotukset toteutettiin melkeinpä sellaisenaan ja palaute palaverista oli erittäin positiivista. Tea rakensi palaverin myös niin, että jokaisen henkilökunnan jäsenen ääni tuli kuuluviin, myös niiden hiljaisimpien, ja erityisesti tästä sain kuulla hyvää palautetta henkilökunnalta.” – Marita Schroderus / Marketpäällikkö

Ota yhteyttä sähköpostilla tai soittamalla

Soita 044 981 6036