Johtakee-blogi - johtakee.fi

Loista asiakaskohtaamisessa tunneälyn avulla

Loista asiakaskohtaamisessa tunneälyn avulla Tunteet vaikuttavat asiakaskokemuksen syntyyn. Ostopäätöksestä 95 prosenttia perustuu tunteisiin ja suurin osa asiakaskokemuksesta syntyy tunteesta. Asiakas ei muista tarkkaan mitä sanoit mutta hän muistaa miltä tilanne tuntui. Myönteisessä tunnetilassa asiakas on avoin kuuntelemaan ja lopulta ostamaan. Ärtyneenä, turhautuneena tai pettyneenä ostopäätöstä tuskin syntyy. Ihmiset ovat erilaisia ja kokevat asiat eri tavoin. …

Loista asiakaskohtaamisessa tunneälyn avulla Lue lisää »

3 keinoa jaksaa paremmin esihenkilönä

3 keinoa jaksaa paremmin esihenkilönä Kuulostaako jokin seuraavista tutulta? Johtaminen jää suorittavan työn alle, eikä sinulla ole riittävästi aikaa ihmisten johtamiselle. Kaipaat selkeyttä ja rytmitystä johtamiseen ja arjen hallintaan. Ajanhallinta on haastavaa ja tällä hetkellä liikaa aikaa menee nopeaan reagoimiseen, tulipalojen sammuttamiseen, eikä työhön saa hallinnan tunnetta. Esihenkilön / johtajan tuntuu tällä hetkellä kuormittavalta, oma …

3 keinoa jaksaa paremmin esihenkilönä Lue lisää »

3 askelta parempaan ajanhallintaan

Johtakee- blogin vieraskynä: Satu pihlaja 3 askelta parempaan ajanhallintaan Moni kamppailee ajanhallinnan kanssa. On kiire, aikaa ei riitä, tärkeätkin asiat lykkääntyvät ja oma olotila on stressaantunut. Työnteko voi tuntua kaoottiselta, kun ei edes tiedä, mihin tehtävään ensiksi tarttuisi. Työpäivät venyvät, lounas jää välista. Kiirettä kokevat sekä johtajat, että heidän alaisensa. Miten ajan saisi paremmin haltuun? …

3 askelta parempaan ajanhallintaan Lue lisää »

Esihenkilön ja työntekijän välinen luottamus rakentuu arkisessa vuorovaikutuksessa

Esihenkilön ja työntekijän välinen luottamus rakentuu arkisessa vuorovaikutuksessa Luottamus esihenkilön ja työntekijän välillä on edellytys yhteistyölle. Vuorovaikutus- ja viestintätapa voivat romuttaa tai rakentaa luottamusta. Luottamus heikkenee erilaisten viestintään liittyvien väärinkäsitysten tai jopa tahattomien reagoimatta jättämisten takia. Ilman tietoista paneutumista vuorovaikutukseen voi tehdä tahattomia luottamusta heikentäviä virheitä. Johtajuus on vastavuoroinen vuorovaikutussuhde joka rakentuu arkisissa kohtaamisissa työntekijöiden …

Esihenkilön ja työntekijän välinen luottamus rakentuu arkisessa vuorovaikutuksessa Lue lisää »

Työyhteisön myönteisyyden huomiointi

Työyhteisön myönteisyyden huomiointi​ Paranna tulosta ja työhyvinvointia myönteisyyden avulla Aivojen negatiivinen vinouma haastaa kykyämme ajatella positiivisesti ja saa meidät luontaisesti kiinnittämään huomiota negatiivisiin asioihin. Meillä on päivittäin yli 50 000 ajatusta, joista suurin osa on negatiivisia. Positiivinen ajattelu vaatiikin tietoista huomiointia ja opettelua. Hyvä uutinen on se, että myönteistä ajattelua ja suhtautumista voidaan kehittää sekä oppia …

Työyhteisön myönteisyyden huomiointi Lue lisää »

Paranna työyhteisön toimintaa tietoisuustaitojen avulla

PARANNA TYÖYHTEISÖN TOIMINTAA TIETOISUUSTAIDOILLA Koetko työssäsi kiirettä, stressiä, keskeytyksiä ja painetta? Haasteita stressin, kiireen ja kuormittumisen takia syntyy, koska aivomme reagoivat kokemuksiimme samalla tavalla kuin kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Oman ja koko työyhteisön jaksamisen kannalta on tärkeää luoda toimintatapoja, jotka tukevat jaksamista ja ehkäisevät kuormittumista. Tietoisuustaitoihin liittyvät läsnäolo ja keskittyminen tukevat jaksamista. Voimme kehittää tietoisuustaitojamme …

Paranna työyhteisön toimintaa tietoisuustaitojen avulla Lue lisää »

Onnistunut valmentava johtaminen huomioi ryhmän, vuorovaikutuksen ja luottamuksen

Onnistunut valmentava johtaminen huomioi ryhmän, vuorovaikutuksen ja luottamuksen Millainen on hyvä esihenkilö? Aikaisemmin hyvän esihenkilön määreet ovat liittyneet pitkälti johtajan persoonaan ja karismaan. Tällöin unohdetaan kuitenkin kokonaan ettei esihenkilö toimi koskaan yksin vaan vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Hyvää johtajuutta pohtiessa, tulee huomioida johtajat ja johdettavat sekä heidän välinen vuorovaikutuksensa. Johtaminen liittyy siihen kuinka työntekijät saadaan haluamaan …

Onnistunut valmentava johtaminen huomioi ryhmän, vuorovaikutuksen ja luottamuksen Lue lisää »

4 vinkkiä kesätyöntekijän perehdytykseen

4 vinkkiä kesätyöntekijän perehdytykseen Osaavat kesätyöntekijät ovat työpaikan sujuvien kesäloma-aikojen edellytys. Hyvä ja kattava perehdytys on vastaavasti onnistuneen kesätyön tärkeimpiä edellytyksiä. Perehdytys voi kuitenkin jäädä tekemättä tai se jää kesken. Syynä on usein kiire, muuttuvat tilanteet tai esimerkiksi selkeän perehdytysrutiinin puuttuminen. Riittävän kattava ja hyvin suunniteltu perehdytys on kaikkien työsuhteiden sujuvan ja tehokkaan alun tärkein …

4 vinkkiä kesätyöntekijän perehdytykseen Lue lisää »

Tunneälykäs arkijohtaminen menestyksen mahdollistajana

Tunneälykäs arkijohtaminen menestyksen mahdollistajana Kuinka hallitset arkeasi esihenkilönä? Tuntuuko että vain reagoit  erilaisiin tilanteisiin? Koetko työsi uuvuttavana? Suorittavan työn ohella tehtävä johtaminen on haasteellista. Muut työtehtävät vievät esihenkilön aikaa jolloin johtaminen saattaa unohtua päivittäisestä toiminnasta. Hyvinvoiva esihenkilö voi luoda hyvinvoivan ja menestyksekkään työyhteisön, joka kohtaa haasteet ja onnistumiset yhdessä. Jos haluat helpottaa päivittäistä työtäsi esihenkilönä, …

Tunneälykäs arkijohtaminen menestyksen mahdollistajana Lue lisää »

5 kätevää vinkkiä ajanhallintaan​

5 kätevää vinkkiä ajanhallintaan Yrität tehdä montaa asiaa samaan aikaan jolloin mikään ei valmistu ja stressi kasvaa. Aika jakaantuu ja pirstaloituu moniin tehtäviin. Punainen lanka tekemisestä häviää ja työstä tule singahtelua sinne tänne. Kuulostaako tutulta? Esihenkilöt kertovat usein merkittäväksi haasteekseen ajanhallinnan. Johtaminen suorittavan työn ohella on haastavaa ja työpäivät kiireisiä.  Onnistumalla ajanhallinnassa tunnet saavasi myös …

5 kätevää vinkkiä ajanhallintaan​ Lue lisää »