Tunneälykäs asiakaspalvelu - johtakee.fi

PALVELUT TUNNEÄLYKKÄÄN ASIAKASPALVELUN KEHITTÄMISEEN

Tiesitkö, että ostopäätöksestä 95 prosenttia perustuu tunteisiin ja suurin osa asiakaskokemuksesta syntyy tunteesta? Asiakas ei muista tarkkaan mitä sanoit, mutta hän muistaa miltä tilanne tuntui. Autan yrityksiä hyödyntämään tunneälykkään asiakaspalvelun mahdollisuudet, jotta henkilöstö voi rakentaa hyvää asiakaskokemusta päivittäin ja ylittää asiakkaan odotukset osaavalla, tunneälykkäällä ja motivoituneella asiakaspalvelulla.

Tulosta tunneälykkäällä asiakaspalvelulla

Kilpailu kiristyy kaikilla aloilla. Asiakaskokemus, -ymmärrys ja -tyytyväisyys ovat teemoja, joiden parissa yritykset pyrkivät pärjäämään kilpailijoitaan paremmin. Asiakkaan kohtaaminen on totuuden hetki, jossa on päästävä asiakkaan kanssa samalle viivalle. Asiakaspalvelijan/myyjän on toimittava vaihtelevissa tilanteissa ja erilaisten ihmisten kanssa olemalla samaan aikaan aito sekä uskottava. Tunneälykäs asiakaspalvelija osaa hallita oman toiminnan pystyen samalla vaikuttamaan asiakkaaseen. Tämä ei kuitenkaan onnistu, mikäli työyhteisössä ei olla määritetty mitä hyvä asiakaspalvelu juuri teille tarkoittaa. Haasteita saattaa asettaa myös epätietoisuus siitä, kuinka erilaiset asiakkaat ja esimerkiksi reklamaatiotilanteet tulisi kohdata.

Ennen siirtymistä yrittäjäksi ja valmentajaksi työskentelin 15 vuotta vaihtelevissa asiakaspalvelun ja myynnin tehtävissä, näistä vajaat 10 vuotta toimin myymäläpäällikkönä. Kokemus on opettanut että tunneälyä tarvitaan käytännön asiakaspalvelutyössä päivittäin. Asiakkaan kanssa toimiessa jokainen hetki on tärkeä ja vaikuttaa asiakkaan kokemukseen tuotteesta, palvelusta ja/tai yrityksestä. Ammattilainen osaa hallita tunteensa ja toimia nopeastikin muuttuvissa tilanteissa sujuvasti. Asiakkaat ovat hyvin erilaisia ja toivovat usein palvelulta eri asioita. Näihin vaatimuksiin hyvä myyjä/asiakaspalvelija osaa vastata valitsemalla kulloinkin oikeat toimintavat. Ilman tunneälykästä toimintaa ja tunnetaitojen hyödyntämistä palvelu jää helposti pinnalliseksi eikä asiakas osta.

Selkeyttä arkeen - asiakaspalvelun koulutukset

Haluatko ylittää asiakkaasi odotukset ja luoda asiakaskokemuksen, jonka hän muistaa? Miltä kuulostaisi selkeät prosessit, työkalut ja roolit asiakaspalveluun, jotta jokainen tietää mitä asiakaslähtöinen asiakaspalvelu oikeasti tarkoittaa, miten asiakaspalvelu saadaan innostamaan, motivoimaan ja tuomaan tulosta?

Asiakaspalvelu eli asiakkaiden kohtaaminen kuuluu lähes jokaiselle työyhteisössä jossakin määrin. Johtakeen käytännönläheiset ja osallistavat asiakaspalvelun koulutuspäivät sopivat sellaisille asiantuntijaorganisaatioille, yrittäjille sekä myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstölle, jotka haluavat erottua edukseen tunneälykkäällä ja tavoitteellisella asiakaspalvelulla. Koulutuksen tarkempi sisältö räätälöidään juuri teidän yrityksenne tarpeisiin ja toiveisiin sopivaksi.

Arki kuntoon - yrityskohtaiset valmennukset

Haasteita johtamisessa, hyvässä asiakaspalvelussa ja työyhteisön keskinäisessä vuorovaikutuksessa? Pysyvä muutos vaatii aikaa ja monipuolista tarkastelua, ja siksi on tärkeää ottaa koko työyhteisön mukaan valmennukseen. Kun haluatte varmistua siitä, että uudet toimintamallit saadaan juurrutettua koko työyhteisöön, Johtakeen pidemmät 3-9 kk kestävät valmennuskokonaisuudet voivat olla se, mitä etsitte. Kokonaisuus rakennetaan yrityskohtaisesti, mutta tyypillisesti valmennukseen sisältyy useampia valmennuskertoja. Valmennuksen myötä yrityksen asiakaspalvelu on tasalaatuista ja asiakaslähtöistä, henkilöstö on innostunutta, sitoutunutta ja motivoitunutta, ja asiakaspalvelu rakentaa päivittäin erinomaista asiakaskokemusta ja saa asiakkaat palaamaan teille.

Inspiraatiota arkeen - asiakaspalvelun puheenvuorot

Nopein keino saada uusia näkökulmia johtamisen eri teemoihin ovat Johtakeen puheenvuorot. Puheenvuoro voidaan räätälöidä tarkemmin kohderyhmän ja tarpeen mukaan esimerkiksi asiantuntijaorganisaatioille, yrittäjille sekä myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstölle.

45 min – 2 tunnin mittainen puheenvuoro innostaa, inspiroi ja tarjoaa konkreettisia työkaluja ja oivalluksia arkeen vietäväksi. Saatte esitysmateriaalin jälkikäteen itsellenne, jotta käytyihin asioihin on helppoa palata. Johtakeen puheenvuorot sopivat erinomaisesti osaksi erilaisia tapahtumia tai yrityskohtaiseen tarpeeseen. Suosittuja aiheita puheenvuoroihin ovat mm. tunneälykäs asiakaspalvelu, mistä hyvä asiakaskokemus syntyy, hyvän työilmapiirin ja me-hengen luominen.

Kaiken takana on Arkijohtamisen malli

Elämä on suurimmilta osin arkea ja niin on myös työelämä. Kehittämäni Arkijohtamisen malli on syntynyt esihenkilötyökokemuksen sekä johtamisesta tehtyjen tutkimusten, havaintojen ja keskustelujen pohjalta. Malli tarjoaa tukea päivittäiseen johtamiseen erittelemällä osa-alueet, joihin tulisi päivittäin kiinnittää huomiota (yksilö, ryhmä, toiminnot ja osaaminen). Konkreettinen malli tarjoaa tukea myös vuorovaikutuksen rakentamiseen tunneälyn ja tilannetajun kautta.

Arkijohtamisen työkalut ovat niitä tapoja joilla asioita käsitellään ja hoidetaan päivittäin. Työkaluja on yhdeksän ja niitä hyödynnetään tunneälyn sekä tilannetajun kautta. Päivittäisessä esimiestyössä on monta osaa ja työkalua joita tulee käyttää. Johtakeen valmennukset, koulutukset ja puheenvuorot antavat käytännönläheisiä vinkkejä ja työkaluja, joiden avulla sinäkin teet jokapäiväisestä arjesta helpompaa, toimivampaa ja tuloksellisempaa.

Ota yhteyttä sähköpostilla tai soittamalla

Soita 044 981 6036